سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تو دو صفت است که خداوند آنها را دوست دارد: بردباری و تأنّی [رسول خدا صلی الله علیه و آله ـ به مردی فرمود ـ]
برانکو : رمز موفقیت فوتبال ایران سرمایه‌گذاری در زیرساختهاست - (همراه ایران در 2006 آامان)
::تعداد بازدید کنندگان::

8481

::بازدید امروز::

1

::موضوعات وبلاگ ::

::اوقات شرعی ::

::لینک به لوگوی من::
برانکو : رمز موفقیت فوتبال ایران سرمایه‌گذاری در زیرساختهاست - (همراه ایران در 2006 آامان)
::لینک به دوستان::
::لوگوی وبلاگ دوستان::

::جستجوی سریع ::
:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

::آوای آشنا::

::اشتراک ::

 

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

::آرشیو ::

بهار 1385


نویسنده مطالب زیر: عرفان

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است فوتبال ایران برای کسب موفقیت در صحنه‌های مختلف آسیاسی و جام جهانی به سرمایه‌گذاری زیادی در احداث زیر ساختها نیاز دارد اما نسبت به آن بی‌توجه بوده و فقط به موفقیتهای موردی و درخشش اتفاقی استعدادهای خودجوش دلخوش است.

برانکو ایوانکوویچ روز دوشنبه به این پرسش ایرنا "اکنون که دوره شما در ایران به سر آمده ، نظر شما نه به عنوان سرمربی تیم ملی بلکه به عنوان یک کارشناس عالی فوتبال که چهار سال از نزدیک فوتبال ایران را مطالعه کرده است ، درباره راهکارهای رشد این فوتبال چیست، اینگونه پاسخ می‌دهد:
"واقع بین باشیم. فاصله فاحشی بین فوتبال سطح اول جهان و ایران وجود دارد و برای کاهش این فاصله اولویت اصلی سرمایه‌گذاری در بخش‌زیر ساختهاست.

بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری هنگفت در بخش زیرساختها ، نیازمند زمان است. در ایران حداقل به ‪ ۵‬تا ‪ ۸‬سال زمان نیاز است تا نتایج اولیه این سرمایه‌گذاری ، ظهور کند.

تیم فوتبال شهر فریدریش هافن در دسته‌پنجم بوندس لیگا که لیگ آماتورها است حضور دارد ، اما امکانات ورزشی آن را با امکانات ورزشی پایتخت ایران مقایسه کنید .

ایران فقط سه سطح لیگ دارد اما در آلمان هشت سطح لیگ هست و در پایان هر هفته هفتاد هزار مسابقه در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

برای مقایسه فقر زیر ساختها در ایران مثالی هم از کراوسی می‌زنم که با ‪ ۴/۵‬میلیون جمعیت به اندازه خیابان گاندی تهران هم نیست.

در استانی که من زندگی می‌کنم با بیست کیلومتر مربع وسعت و دویست هزار نفر جمعیت ، ‪ ۱۶۰‬باشگاه ثبت شده وجود دارد در حالی که براساس اطلاعات من در کل ایران فقط ‪ ۱۵۰‬باشگاه به ثبت رسیده موجود است.

باشگاههای ثبت شده در کرواسی زمانی می‌توانند به ثبت برسند که زمین اختصاصی داشته باشند و قادر باشند حداقل در شش رده نوجوانان و جوانان با مربی حرفه‌ای فعالیت کنند. آیا در ایران هم این شرایط برای به ثبت رسیدن باشگاه هست ؟
طبیعی است که تعداد زیادی نوجوان ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۵‬ساله با استفاده از این امکانات مناسب می‌توانند به دنیای فوتبال ملحق شوند و باشگاه‌ها هم بخوبی می توانند این نوجوانان را تحت پوشش قرار دهند.

لیگ کرواسی هم ‪ ۴۰‬سال سابقه دارد ولی عمر لیگ حرفه‌ای ایران فقط چهار سال است. طبیعی است که باید صبر کرد. من شاهدم که هر سال کمی از مشکلات حل شده است. اما برای حل ریشه‌ای مشکلات ، فوتبال ایران نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد است.

باید برای افزایش دانش مربیانی که در سطح نوجوانان کار می‌کنند ، سرمایه‌گذاری کنید. باید کار را از سطح خردسالان و نوجوانان شروع کنید.

کار در این سطح هم باید حتما توسط باشگاهها اجرا شود. اما شاهدید که در ایران در سطح نوجوانان و جوانان کار خاصی در باشگاهها نمی‌شود. دلیل این ادعای من هم نتایجی است که فوتبال ایران کسب می‌کند. فوتبال ایران سالهاست که فقط در سطح بزرگسالان نتایج کم و بیش موفقی کسب کرده و در رده‌های سنی غیر از بزرگسالان ناکام بوده است.


موضوعات یادداشت
دوشنبه 85/3/29 ساعت 1:11 عصر
Copyright © www.persian templates.com