سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم به هلاکت می رسند؛ زیرا نمی پرسند . [امام صادق علیه السلام ـ به حمران بن اعین هنگامی که چیزی پرسید ـ]
محافظه‌کاری و ترس کادر فنی،ملی‌پوشان ایران را از ارایه داشته‌های - (همراه ایران در 2006 آامان)
::تعداد بازدید کنندگان::

8491

::بازدید امروز::

6

::موضوعات وبلاگ ::

::اوقات شرعی ::

::لینک به لوگوی من::
محافظه‌کاری و ترس کادر فنی،ملی‌پوشان ایران را از ارایه داشته‌های - (همراه ایران در 2006 آامان)
::لینک به دوستان::
::لوگوی وبلاگ دوستان::

::جستجوی سریع ::
:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

::آوای آشنا::

::اشتراک ::

 

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

::آرشیو ::

بهار 1385


نویسنده مطالب زیر: عرفان

: ترس و محافظه‌کاری کادر فنی مانع از آن شد که ملی‌پوشان فوتبال ایران ، نمایندگان ‪ ۷۰‬میلیون ایرانی بتوانند داشته‌های خود را میدان جهانی آلمان به خوبی نشان دهند.

بازیکنان تیم ملی هر آنچه که در چنته داشتند در دو دیدار مقابل تیمهای قدر و شناخته شده در سطح جهانی در طبق اخلاص نهادند، ولی آنچه که باعث شد این بازیکنان در قالب تیم ایران، نتوانند داشته‌های خود را ارایه نمایند، مدیریت ضعیف و محافظه‌کارانه کادر فنی به ویژه " برانکو ایوانکوویچ " سرمربی کروات بود.

درخشش تیم‌های کره‌جنوبی، ژاپن و حتی عربستان در دیدارهای برگزار شده نشان می‌دهد این سه تیم نیز در حد و اندازه‌های تیم ملی ایران بودند، ولی قدرت مدیریت و درایت سکانداران رهبری این تیم‌ها نشان داد هر سه تیم در نیمه مربیان به مراتب بهتر و شایسته‌تر از تیم ملی ایران عمل کردند.

تیم ملی ایران بعد از راه‌یابی به جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان فرصت خوبی برای ترمیم نقاط ضعف و تقویت خود در اختیار داشت ولی از این فرصت به‌نحو مطلوبی استفاده نشد و زمان برای تیم ملی ما سوخت.

حضور بازیکنان جوان و جویای نام درترکیب ‪ ۲۳‬نفره تیم ملی بیانگر آن است که این تیم از مهره‌های خوبی برخورداربوده ولی مربیان در چینش آنها درزمین دچار مشکل بودند و نتوانستند این بازیکنان جوان را به رغم حضور در تیم باور داشته باشند.

اگر منصفانه به بازی‌های نیمه اول تیم ملی در دو دیدار مکزیک و پرتغال توجه داشته باشیم، متوجه خواهیم بود که کادر فنی و مربیان تیم ملی تاثیری در نیمه مربیان نداشتند، در حالی که ژاپنی‌ها و مکزیکی‌ها و حتی عربستانی‌ها به خوبی از این اهرم استفاده کردند و در نهایت نتیجه مطلوب دریافت کردند.

یکی از مشکلات مربیان و کادر فنی تیم ملی ایران اصرار بر میدان دادن به بازیکنان پا به سن گذشته در دو نقطه کاملا حیاتی قلب دفاع و نوک حمله بود.

کادر فنی و در راس آنها سرمربی کروات تیم ملی گویا فکر می‌کرد جام جهانی نیز پیکارهای جام ملتهای آسیاست که " دایی " برای حریفان یک بازیکن سرشناس و خطرناک شناخته شود.

سووال دیگر این است که آیا نقش " برانکو " در نیمه دوم این دو دیدار چه بوده و آیا به وی گوشزد شده بود که مجموعه تیم ‪ ۱۸‬نفر است و نه ‪ ۱۱‬نفر اصلی؟.

ترمیم احساسات جریحه‌دار شده ملتی بزرگ چون ایران به قامت تاریخ بسیار سخت و غیرممکن می‌نماید و دراین زمینه این سووال مطرح است که چه کسی تاوان شکستهای تیم ملی را که با اندک درایت می‌توانست پیش نیاید، خواهد داد.

رقابتهای جام جهانی به‌رغم تلخی شکست در برابر قدرتهای بزرگ جهانی درسهای زیادی نیز برای ما به همراه داشت که امیدوارم بتوانیم در سالهای آینده آنها را هم درسطح باشگاههای کشور و هم درسطح ملی و بین‌المللی بکار ببندیم و به موفقیت برسیم.

عدم اعتراض مطلق به داور تحت هیچ شرایطی، عکس‌العمل سریع به کنشها، ارایه بازی جوانمردانه، احترام کامل به قاضی میدان، بهره‌گیری از تمرینات علمی برای افزایش توانایی‌های جسمانی بازیکنان، تغذیه خوب و کارشناسی شده برای بازیکنان، تاکید بر حضور در میادین بین‌المللی، انجام دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های آمریکایی، اروپایی و آفریقایی و میدان دادن به جوانان جویای نام برای پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی در میادین تدارکاتی و رسمی ازجمله درسهایی است که می‌تواند در سطح باشگاههای کشور و ملی مورد لحاظ قرار گیرد.


موضوعات یادداشت
دوشنبه 85/3/29 ساعت 1:9 عصر
Copyright © www.persian templates.com